2021/01/05

斷捨離 - 文件

有一次幫朋友清理父母屋企,印象好深刻有好多紙,連二三十年前的文件月結單都有,叠埋有幾個紅白藍袋,朋友花左大半年時間處理。

又記得之前來一次斷捨離的時候,最花時間都是文件/紙張,我將全屋的紙張都放出黎,再每張看一次,最後我剩下的少於十分一。



我將文件分為以下類別:

  • 需要一直保存
  • 保留一段時間
  • 電子化保存
  • 不需要保存


需要一直保存

證書、工作證明、保單、出世紙、結婚證書、醫療紀錄等這些都是需要永久保存的文件,將他們全部放左同一地點做好filing。


保留一段時間

第一類需要保留一段較長時間,例如保養咭、用於報稅的紀錄,這些我會收到寫低要保存到什麼時候及filing,到期就掉左去。


電子化保存**

這部份重點想講下,好好利用可以慳好多時間及位置。

1. 月結單 

其實大部份月結單都可以要求收電子賬單,可以全部申請,而且一般登入系統都會保存有2-3年紀錄,除非有特別原因,2-3年紀錄其實都好足夠。

小馬家電費、水費、煤氣費、銀行及信用咭月結單、稅單都全部唔收實體單。

MPF及保單年結單登記網上帳戶後都有幾年紀錄,我自己另外都會儲存放在電腦存檔。每次收到實體信都會看完就丟掉。

2. 說明書

很多人屋企總有個櫃放左一大堆說明書,有時可能部機已經掉左幾年個說明書仲係度,說明書除了開始用時有機會睇下,其實之後都唔知會唔會睇到一次,唔放心就咁掉左本說明書,現在大部份的電器網上都有說明書下載,下載左就放心掉了。 咁就清左成個櫃!!!

3. 剪報雜誌、旅遊資料

現在人大多數都網上找資料,但如果還有剪報、雜紙、書等等紀錄有用資料,其實可以簡單影低去再放入電話的Notes,這樣更方便。


不需要保存

有好多紙張真係唔需要留住,以下一些例子:

  • 公司Training Notes
  • 讀書筆記 (我自己讀完十幾年後先掉,讀完書完全無睇過),專業學科的筆記需要時常翻閱除外
  • 舊工作紀錄 
  • 聖誕咭、生日咭等 (我有小學的聖誔咭還保留住,但有一些我是連誰給我也記不起,只保留有意義的)
  • 旅行的紀錄 (有佷多門票、機票票尾、景點簡介、地圖等,只保留有紀念價值的,如果連想也想不起的可以丟掉)
持之而恒好重要,每次收信都將拆信封,只保留要處理的紙張,無用的宣傳品、外賣紙等就即刻掉左去。

將文件重新清理一次,感覺良好,有一種輕鬆的感覺!!


P.S. 某熱門品牌手機有Scan功能,大家移民前唔知有無用的文件又唔想帶走可以電子化。好方便易用:

Notes -> 按影相按扭-> 選擇scan文件,Scan完可以儲存為pdf。







No comments:

Post a Comment